اعجاز بیانی قرآن 1

قرآن از جهات مختلفی معجزه است یکی از موارد اعجاز قرآن جنبه فصاحت و بلاغت آن است، آیات تحدی که تمام انسانها و جنیان را به مبارزه طلبیده است یکی از موارد تحدی قرآن مسأله فصاحت و بلاغت آن است زیرا قرآن زمانی نازل شد که عرب در باب فصاحت و بلاغت به کمال خود رسیده بود در چنین فضایی بود که آیات قرآن به پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ نازل شد و مردم عرب با آن قدرت فصاحت و بلاغتی که داشتند آنها را به تحدی با قرآن دعوت کرد، زیبایی و رسایی و شیوایی آیات به حدی اعجاب آور است که تمام شاعران و سخنوران و ادیبان را با آن قدرت زیاد خود به بهت وا داشت و آنها مجبور شدند به ناتوانایی خود در مقابل قرآن اعتراف کنند.

ادامه مطلب ...

آیات علمی قرآن ( 2 )

مبحث چگالی ( دانسیته )

خداوند در سوره لقمان ، آیه ی 31 می فرماید : آیا ندیدی کشتی ها به نعمت خداوند در دریا روان می گردند تا برخی از آیات خود را به شما بنمایاند ؟ قطعا در این آیات برای هر شکیبای شاکری نشانه هاست .

ادامه مطلب ...

حدیث هفته

حضرت خاتم الانبیاء(ص) می فرمایند: 

 

قالَ:طوبى لَهُم اَلَّذینَ یَقبَلونَ الحَقَّ اِذا سَمِعُوهُ وَ یَبذُلونَهُ اِذا سُئِلوهُ وَ یَحکُمونَ لِلنّاسِ کَحُکمِهِم لاَِنفُسِهِم
رسول خدا فرمودند:خوشا به سعادت آنان که چون حق را بشنوند، بپذیرند و هرگاه حق از آنان خواسته شود، دریغ نکنند و براى مردم همان‏گونه قضاوت کنند که براى خود مى‏کنند. 

                                                                 

                                                                              بحارالأنوار، ج 75، ص 29، ح 19