وقت آن نیست که جوینده آن یار شویم؟!

انشا الله قصد داریم به منظور فرارسیدن فرج مولایمان حضرت صاحب الزمان (عج) به مدت چهل روز از پنجشنبه 29 خرداد (21 شعبان) تا دوشنبه 6 مرداد (30 رمضان) زیارت عاشورا با 100 لعن و صد سلام را بخوانیم. انشا الله با اطلاع رسانی شما به دیگر دوستان این کار فراگیر شود و خداوند از باقی مانده غیبت حضرتش درگذرد و جهان را به قدومش مملو از عدل و داد گرداند و دست دشمنان اهل البیت (ع) از کربلا، سامرا، سوریه، میانمار، آفریقا و ... کوتاه گرداند.

در ذیل به چند نمونه از آثار معجزه آسای زیارت عاشورا اشاره می گردد:

- در زمان مرحوم آیت الله میرزای شیرازی بزرگ در کشور عراق مرض وبا شیوع پیدا کرد و به قدری شدید بود که جنازه قربانیان در کنار خیابان ها رها شده بود و کسی نبود که آن ها را جمع کند ، کسانی هم که امکانات داشتند و می توانستند فرار می کردند ، در همان ایّام روزی در مجلس درس مرحوم آیت الله میرزای شیرازی که در شهر سامرا بود ، شاگردان گفتند که " آقا وبا به این جا نیز رسیده و سرایت کرده ، چه کنیم ؟ " مرحوم میرزا در مجلس که بزرگان و شاگردانش نشسته بودند فرمود : « من حکم می کنم که از همین امروز همه ، زن و مرد ، کوچک و بزرگ زیارت عاشورا را با 100 لعن و 100 سلام شروع کنید به خواندن تا خداوند این مرض را برطرف نماید . » این خبر به سرعت در عراق منتشر شد و نقل کرده اند که 3 روز بیشتر طول نکشید که دیگر کسی از شیعیان به مرض وبا از دنیا نرفت و این بیماری به صورت کامل برطرف شد. 

در عهد زعامت مرحوم آیه‏اللّه‏ حاج سیّد محمّد حجّت کوهکمرى قحطى و گرانى سختى پدید آمد ، آن مرحوم چهل نفر از طلاّب مهذّب و متدیّن را دستور داد که به مسجد جمکران مشرّف شوند و در پشت‏بام مسجد به صورت دسته‏جمعى زیارت عاشورا را با صد سلام و صد لعن و دعاى علقمه بخوانند ، آنگاه به حضرت موسى بن جعفر ، حضرت ابوالفضل و حضرت على‏اصغر علیهم‏السلام متوسّل شوند ، رفع گرانى و نزول باران را از خداوند بخواهند . چهل تن از طلاب فاضل و متدیّن به امر مرجعیّت اعلاى تشیّع به میعادگاه عاشقان شرفیاب شدند ، زیارت عاشورا را طبق دستور آن مرجع آگاه انجام دادند ، مسجد جمکران را به قصد قم ترک کردند . هنوز به دهِ جمکران نرسیده بودند که باران رحمت سیل‏آسا فروریخت و طلاّب ناچار شدند که لباسهاى خود را درآورند ، کفشهاى خود را به دست بگیرند و از میان سیلابها عبور کنند .

- سیّد احمد رشتى هنگامى که از قافله عقب ماند و از زندگى دست شست ، توسّل فراوان نمود ، سرانجام به محضر کعبه دلها تشرّف یافت ، حجّت خدا بعد از فرمان نماز شب و جامعه کبیره فرمود : « شما چرا عاشورا نمى‏خوانید ؟ عاشورا ، عاشورا ، عاشورا » .

   در صورتی که در مواردی خاص فرصت گفتن صد لعن و صد سلام را نداشتید می توانید لعن و سلام را بصورت مختصر زیر بگویید:

سلام مختصر : ابتدا یک سلام را کامل بگویید و سپس 99 مرتبه سلام مختصر " السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین " را تکرار کنید.

لعن مختصر : ابتدا یک لعن را کامل بگویید و سپس 99 مرتبه لعن مختصر " اللهم العنهم جمیعا " را تکرار کنید.

محبت خداوند در بیان حضرت امام علی بن الحسین (ع) در صحیفه سجادیه

حضرت امام سجاد علیه السلام در موارد بسیاری در صحیفه سجادیه به مبحث"محبت خداوند" که مایه شور و نشاط در حیات مادی و معنوی آدمیان است، اشاره می فرمایند، به حول و قوه الهی و با عنایات صاحب صحیفه، حضرت زین العابدین و سید الساجدین(ع)، قصد داریم فرازهایی از این کتاب شریف با موضوع مذکور را به صورت مجموعه ای از مقالات ارائه دهیم. امید آنکه نورانیت کلام ایشان، فروغ محبت حضرت الله را در دلمان تابناک گرداند. بعنوان شروع در ذیل به دعای اول صحیفه می پردازیم: 

وَکان مِن دعائِه علیه‏السلام اذا ابتَدأ بِالدّعاءِ بدأ بالتّحمید لِلَّه عزَّوجل و الثَّنَاءِ عَلَیه فقال: «اَلْحَمْدُ لِلَّه الْاَوَّلِ بِلا اَوَّلٍ کانَ قَبْلَهُ، وَالْاخِرِ بِلا آخِرٍ یَکُونُ بَعْدَهُ، الَّذى قَصُرَتْ عَنْ رُؤْیَتِهِ اَبْصارُ النّاظِرینَ، وَعَجَزَتْ عَنْ نَعْتِهِ اَوْهامُ الْواصِفینَ. اِبْتَدَعَ بِقُدْرَتِهِ الْخَلْقَ ابْتِداعاً، وَاخْتَرَعَهُمْ عَلى‏ مَشِیَّتِهِ اخْتِراعاً، ثُمَّ سَلَکَ بِهِمْ طَریقَ اِرادَتِهِ، وَ بَعَثَهُمْ فى سَبیلِ مَحَبَّتِهِ.» 

یکی از دعاهای آن حضرت این است که بعد از حمد و ثنای خداوند عزوجل می فرمایند:

حمد خدائى را که اوّل اوست، و قبل از او اوّلى نبوده، و آخر است بى‏آنکه پس از او آخری باشد، خدایى که دیده بینندگان از دیدنش قاصر، و اندیشه و فهم وصف کنندگان از وصفش عاجز است. به دست قدرتش آفریدگان را ایجاد کرد، و آنان را براساس اراده خود صورت بخشید، آنگاه همه را در راه اراده خود راهى نمود، و در مسیر محبت و عشق به خود برانگیخت.

مهدی فاطمه تنهاست از او یاد کنیم

مجمع دینی مشکوة به مناسبت عید نیمه شعبان و با نیت تعجیل در فرج مولا صاحب الزمان (عجّل الله تعالی فرجه) جشن یاری موعود را با اجرای نمایش و جشن ویژه کودکان برگزار می نماید. 

 جهت دریافت کارت دعوت  با ارسال روز، نام، تعداد نفرات بزرگسال و تعداد کودکان 5 تا 9 سال به شماره 3000596400000 نسبت به رزرو اقدام نمایید.  

آدرس: خ خاوران، بعد از پل بسیج، م ثامن الحجج (آقانور)، شهرک مشیریه، خ شهیدان 

 مزینانی (سی متری صالحی)، چهارراه دوم، خ مطلبی غربی 

 بوستان پامچال، سینما پامچال  

روز

تاریخ

اجرا

ساعت شروع

چهارشنبه

21/3/93

اجرای اول

17:30

پنج شنبه

22/3/93

اجرای دوم

17:30

پنج شنبه

22/3/93

اجرای سوم

20:30

جمعه

23/3/93

اجرای چهارم

17:30