پیشخوان شیعه ی امیرالمومنین علیه السلام

بسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً برَحْمَتِک یا أَرْحَمَ الرّاحِمین
 
حدیث هفتگی

رسول خدا صلی الله علیه وآله: ملعون ملعون من یظلم بعدی فاطمة ابنتی ویغصبها حقها ویقتلها...؛ مورد نفرین است، مورد نفرین است هر کس پس از من به فاطمه [علیها السلام] دخترم ستم کند و حقش را غصب نماید و او را بکشد. بحارالانوار، ج 78، ص 249.

دیگر امکانات

فرم تماس با ما

با عرض سلام و ادب خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، شما می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال ، انتقاد و یا پیشنهاد آن را از طریق فرم تماس با ما برای ما ارسال نموده و ما را در راه خدمت رسانی بیشتر وبهتر همیاری کنید ، جهت مشاده فرم تماس با مدیریت سایت روی تصویر زیر کلیک نمایید :

تماس با ما


یا علی حیدر مدد

عذرخواهی...

سلام

از اینکه چند وقتی وبسایت حقیر آپدیت نبوده عذرخواهی می کنم، الساعة ان شاءالله به مدد صاحب الزمان علیه السلام با مطالب ناب در خدمتتون خواهم بود یا علی التماس دعا

شهادت امام علی علیه السلام در محراب نماز ( از کتب اهل تسنن )

یکی از اشکالات دیگری که عامه بر علیه شیعه مطرح می کنند این است که امیرالمومنین علی علیه السلام هنگام شهادتشان در مسجد حضور نداشته اند و در حال نماز نبوده اند و هنگامی که قصد رفتن به مسجد را داشته اند با ضربت ابن ملجم لعنت الله علیه به شهادت رسیده اند. در این پست بر آنیم تا با سند صحیح از کتب اهل عامه به اثبات برسانیم که امیرالمومنین علی علیه السلام در محراب نماز و در حال سجود به شهادت رسیده اند.

ماوردی از بزرگترین علمای عامه در کتاب خود به نام الحاوی الکبیر ، چاپ دار الکتب العلمیة ، ج 13 ، ص 112 و 113 نقل می کند که :
تصاویر زیر مربوط به مجلد کتاب و صفحات مورد نظر می باشد

( توجه : برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک نمایید )



ترجمه قسمتهای مشخص شده : ماوردی روایت را نقل می کند و می گوید صحیح است ، ابن ملجم از بدترین و پلیدترین افراد زمان خودش بوده است و گناهش بزرگترین گناه بوده است ، امیرالمومنین علیه السلام در حالیکه غسل کرده بودند از خانه بیرون آمدند ، سپس به مسجد رسیده و به نماز صبح ایستاده و تکبیرة الاحرام گفتند ، ابن ملجم لعنه الله آماده شد در رکعت اول امام رکوع را رفتند و سجود کردند و طولانی انجام دادند ، پس زمانیکه سر از سجده اول برداشتند ابن ملجم لعنه الله شمشیر را بر فرق امیرالمونین علیه السلام زد و امام علیه السلام فرمودند : قسم به خدای کعبه رستگار شدم.

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید ...
ادامه نوشته

کارگزاران در حکومت امام علی علیه السلام



در وصف کارگزاران می فرماید : ( سپس در کارهای عمّال و کارگزاران خود ، اندیشه و نظر کن ، و چون آنان را آزمایش و امتحان نمودی به کارگیر ، و آنان را سر خود و به جهت کمک به ایشان به کار نفرست ، زیرا به میل خود و بی آزمایش کردن کسی را به کار فرستادن ، از شاخه ها و شعب ظلم و خیانت است ، و ایشان را از آزمایش شدگان ، و شرم داران از خاندان های نجیب و شایسته و پیش قدم در اسلام بخواه و گزینش کن ، زیرا آنها دارای اخلاق گرامی تر ، و ناموس درست تر ، و طمعهایشان کمتر ، و با فکرتر در عواقب امور و پیان کارها می باشند ... ).

جهت مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید ...

ادامه نوشته

نحوه قضاوت در حکومت امام علی علیه السلام



احقاق حقوق از اموری است که نظام دین و دنیا بر آن استوار است ، همچنان که حضرت فرموده است :
( همانا حکم در انصاف مظلوم از ظالم، و گرفتن از قویّ برای ضعیف، و اقامه ی حدود پروردگار بر روش و طریقه ی آن، از اموری است که بندگان خدا و بلاد به آن اصلاح می شود )، لذا حضرت سلام الله علیه نسبت به قاضی شرایطی را معتبر فرموده که غرض از قضاوت که از مناصب انبیا و اوصیا است محقق شود ...

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب رجوع شود ...

ادامه نوشته

مدت غیبت و ظهور امام زمان علیه السلام چه زمانی است؟



سوال : هر چیز را مدتی است . مدت غیبت امام زمان علیه السلام و وقت ظهور او کی خواهد بود ؟

جواب : البته هر چیزی را مدتی است ، و غیبت را هم مدتی می باشد ، اما تعیین آن و دانستن آن لازم نیست. اگر معلوم شد که غیبت ایشان به امر خداست و معلوم شد که در غیبت حکمت و مصلحتی است ، در مقدار مدت ایشان نیز قطعا حکمت و مصلحت خواهد بود و هم چنان که حکمت و مصلحت اقتضای اصل غیبت و اختفای ایشان کرده است ، هم چنین مصلحت و حکمت دیگر نیز اقتضای اخفای مدت او و وقت ظهور او کرده است ، چنان که مدت عمر دنیا و وقت ساعت قیامت معلوم نیست و دانستن آن هم ضروری نیست و مخفی بودن آن هم بی حکمت نیست.

بیان فضائل امام علی علیه السلام ممنوع ( از کتب اهل تسنن )

یکی از مسائل مهمی که بین شیعیان امیرالمومنین علی علیه السلام و مخالفین مطرح می باشد فضائل امیرالمومنین و خلفای اهل تسنن است. آنها معتقد هستند که خلفای آنها دارای فضائل بی شماری هستند و شیعه را به خاطر عدم استحقاق آنها به خلافت و نداشتن فضائل و عدم ایمان آنها تکفیر می کنند. در این پست قصد داریم تا از کتب مخالفین برای شما اثبات نماییم که خلفای باطل حتی از ذکر فضائل امام علی علیه السلام نیز منع می کردند و صحابه آرزو داشتند تا بتوانند فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را بیان کنند. توجه شما را به این پست جلب می نمایم.

این مطلب در کتاب تاریخ الاسلام ذهبی ، چاپ دار الکتاب العربی ، جلد 6 ، صفحه 112 موجود می باشد.

تصاویر زیر مجلد کتاب و جلد 6 و صفحه 112 کتاب تاریخ الاسلام شمس الدین ذهبی می باشد

( توجه : برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک نمایید )



ترجمه قسمت مشخص شده : عبد الله بن شداد صحابی می گوید : آرزو دارم یک صبح تا ظهر فضائل امام علی علیه السلام را ذکر کنم سپس گردنم را بزنند.

منابع بیشتر : سیر اعلام النبلاء ، ج 3 ، ص 489 .

نکات این مبحث : 1 ـ به اعتراف یکی از متعصب ترین علمای اهل تسنن ثابت شد که ذکر فضائل امام علی علیه السلام به قدری منع شده بود که صحابه حتی برای بیان آن حاضر بودند گردن خود را نیز در این راه از دست بدهند.

2 ـ آیا این عمل ، دشمنی آشکار با اهل بیت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نیست ؟؟ آیا این عمل آزار رساندن به صاحت مقدس رسول خدا نیست ؟؟ قطعا چنین است چرا که امیرالمومنین علیه السلام نفس رسول خدا هستند و قرآن کریم در سوره احزاب آیه 57 می فرماید هر کس خدا و رسولش را آزار دهد خداوند او را در دنیا و آخرت لعن می کند و عذابی خار کننده برای او آماده کرده است ، در نتیجه کسانی که منع از ذکر فضائل امام علی علیه السلام را می کرده اند همین الان در آتش جهنم هستند و مورد لعن خداوند متعال قرار می گیرند و همین مطلب دلیلی بر ملعون بودن این اشخاص می باشد.

3 ـ مخالفین معتقد هستند که خلفای آنها و امام علی علیه السلام بسیار با هم روابط دوستانه و خوبی داشته اند و هیچ مشکلی با یکدیگر نداشته اند ، حالا سوال ما این است که آیا کسانی که شما از آنها دفاع می کنید که مانع از ذکر فضائل امام علی علیه السلام می شده اند روابط دوستانه با امیرالمومنین علی علیه السلام داشته اند ؟؟ آیا منع از ذکر فضائل نشانه دوستی و روابط صمیمانه است ؟؟
دوما : قرآن کریم می فرماید : قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی خداوند متعال می فرماید ای رسول من بگو من از شما مزدی برای رسالت خود نمی خواهم جز محبت اهل بیتم را ، آیا این رفتار خلفای جور نشانه از محبت آنها نسبت به اهل بیت علیهم السلام دارد ؟؟ یا نشانه از دشمنی آنها ؟؟
اگر بگویید نشانه محبت است با قرآن کریم در تضاد قرار دارد و با این حدیث مغایر است ، اگر بگویید نشانه محبت نیست و دشمنی است پس این اشخاص دشمن اهل بیت پیامبر بوده اند و دشمن خود رسول خدا بوده اند و دشمن رسول خدا و اهل بیت ایشان کافر است و در آتش جهنم به سر خواهد برد و در ان جاوید خواهد بود.

جماعت مخالفین اهل بیت علیهم السلام لطفا عادلانه و عاقلانه قضاوت کنید

علم غیب ائمه علیهم السلام و رفتار عملی آنان ( قسمت اول )



روشن است که علم غیب داشتن اهل بیت علیهم السلام هیچ تغییری در رفتار عملی آنان ایجاد نمی کرد ، و از همین رو امام مجتبی علیه السلام بدون هیچ اجباری اقدام به نوشیدن مایع مسموم می نماید ، و رسول خدا صلی الله علیه و آله گوشت مسموم را می جود که همان منتهی به شهادت ایشان می شود ، و امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام از زمان شهادت خود آگاه است ولی با این حال به مسجد می روند ، با این که می توانست کسی دیگر را به نیابت خود بفرستد ، یا اینکه نگهبانانی با خود ببرد ، یا اینکه ابن ملجم لعنت الله علیه را زندانی کند ، یا از مسجد بیرون نماید ، یا اینکه عده ای را مامور مواظبت از او قرار دهد ، یا کارهائی از این قبیل.

لطفا به ادامه مطلب رجوع کنید ...

ادامه نوشته

مخالفت عمر با نوشتن وصیت پیامبر ( از کتب اهل تسنن )

یکی از مسائل بسیار کلیدی و مهمی که بین شیعیان امیرالمومنین علی علیه السلام مطرح است ، مسئله حدیث قرطاس و مخالفت عده ای با نوشتن وصیت پیامبر می باشد. جماعت مخالفین بر این باورند که خلیفه دوم آنها با این وصیت مخالفت نکرده است و می گویند چنین روایتی در کتب اهل تسنن موجود نیست و اگر هم باشد به خاطر دلسوزی وی برای رسول خدا صلی اله علیه و آله بوده است و از مسائل مهمی که آنها بیان می کنند عدالت خلفای آنها می باشد. در این پست از کتب خود اهل تسنن با سند صحیح به اثبات خواهیم رساند شدیدترین مخالفتها از سمت وی بوده است و کسی که چنین عملی انجام دهد طبق قرآن کریم کافر می باشد. توجه شما را به این پست جلب می کنم.

این مطلب در کتاب مجمع الزوائد ، جلد 4 ، صفحه 390 ، حدیث 7108 ، چاپ دار الفکر موجود می باشد.

تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه 390 و حدیث 7108 کتاب مجمع الزوائد می باشد.

( توجه : برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک نمایید )



ترجمه حدیث : رسول خدا صلی الله علیه و آله در حال وفاتشان کاغذی طلب نمودند تا وصیتی بنویسند تا بعد از آن امت هیچگاه گمراه نشوند ، پس عمر با آن مخالفت نمود تا این که این نامه نوشته نشد.

به ادامه مطلب رجوع کنید ...
ادامه نوشته

نام اهل بیت علیهم السلام بر عرش الهی و درب بهشت



رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند :
در شب معراج که به آسمان ( و عالم بالا ) رفتم، بر درب بهشت چنین نوشته ای دیدم، که خدائی جز خدای یکتا نیست، و محمّد فرستاده خداست، و علی دوست خداست، و حسن و حسین برگزیده خالص خدایند، فاطمه بهترین انتخاب اوست، نفرین خدا بر کسی باد که دشمنی و بغض آنان را در قلب خود داشته باشد.(1)
لطفا به ادامه مطلب رجوع کنید ...

ادامه نوشته

ابن عربی خداوند را در خواب می بیند + اسکن کتاب

یکی از مسائل مهمی که امروزه بین جوامع گوناگون بالخصوص شیعیان مطرح می باشد بحث عرفان و عرفا و بالخصوص ابن عربی می باشد که بعضی اشخاص به وی بسیار متعصب هستند و او را عالم و عارف بلند مرتبه می دانند و از او به عنوان بزرگترین عالم جهان اسلام یاد می کنند. اما غافل از این که چه انحرافات عقیدتی و اخلاقی ای در این شخص پنهان است و برای عوام شیعیان بیان نشده است. از این پست به بعد به مدد اهل بیت علیهم السلام بر آنیم تا از صفحه عقاید ابن عربی ورقی بزنیم و عقاید وی را به نقد و تحلیل برسانیم امیدوارم که بتوانم به خوبی مطالب این بخش را ارائه کنم.

مطلبی که در این پست می خواهم به بررسی آن بپردازم این است که ابن عربی مدعی آن است که با دیدن خداوند در خواب مامور به هدایت مردم شده است و این مطلب را در کتاب خود ذکر نموده است که در این پست به بیان آن می پردازیم.

ابن عربی این مطلب را در کتاب الفتوحات المکیة ، ج 5 ، ص 156 و 157 نقل می کند.

تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه 156 و 157 کتاب الفتوحات المکیة می باشد.

( توجه : برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک نمایید )


ترجمه قسمتهای مشخص شده : من خداوند را در خواب چندین مرتبه دیدم و خداوند به من گفت : بندگانم را نصیحت کن.

نکات این مبحث : 1 ـ به عقیده ابن عربی ثابت شد که وی ادعا دارد خداوند را در خواب دیده است ، این عقیده کاملا متغایر با وحدانیت خداوند می باشد چرا که قرآن کریم می فرماید :
سوره انعام آیه 103 : لَّا تُدْرِ‌كُهُ الْأَبْصَارُ‌ وَهُوَ يُدْرِ‌كُ الْأَبْصَارَ‌ ۖ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ‌ : ديدگان، او را در نيابند و اوست كه ديدگان را در مى‌يابد و او باريك بين و آگاه است.
پس طبق قرآن کریم ثابت است که عقیده ابن عربی مغایر با قرآن کریم و مکتب عرفا می باشد و این عقیده شرک به خداوند است.

2 ـ خواب انسان نیز از حکمتهای خداوند متعال است که در قرآن کریم ان را مایه آسایش انسان می داند ، سوره نبأ آیه 9 :
وَجَعَلْنَا نَوْمَكُمْ سُبَاتًا : و خوابتان را مايه آسايش قرار داديم. خداوند متعال به صراحت در قرآن کریم بیان می کند که خواب شما مایه آسایش شما است و سخنی به میان نمی اورد که بندگان من در خواب مرا می بینند ، اما ابن عربی مدعی است که خداوند را در خواب دیده است ، این حرف وی اولا کفر صریح است و دوما تحریف قرآن کریم است چرا که شخصی که ادعای اسلام می کند و خودش را پیرو قرآن و سنت می داند اگر حرفی بزند که مغایر سنت باشد و طبق کلام قرآن نباشد و آن را اصلی از اصول قرار دهد آن شخص محرف قرآن و سنت رسول خدا می باشد و بدعتگذار در دین است و بدون شک آن شخص کافر می باشد.

3 ـ حال با این وجود می توان از ابن عربی تقلید نمود و پیرو مکتب عرفان و عرفا بود و عقیده توحیدی و سنت را از وی گرفت ؟؟ آیا شایسته است که ما کلام قرآن و اهل بیت علیهم السلام را کنار بگذاریم و پیرو مکتب ابن عربی و عرفا باشیم ؟؟
امیدوارم مورد توجه همه خوانندگان قرار بگیرد

حضرت زهرا سلام الله علیها علت پدید آمدن جهان هستند



اما علت غائی بودن ایشان برای کل جهان هستی ، ادلّه و مؤیدات عدیده و بسیاری دارد.
در حدیث کساء چنین آمده است : ( إنّی ما خَلَقتُ سَماءً مَبنِیَّة و َ لا اَرضا مَدحِیَّة وَ لا قَمَرا مُنیراً وَ لا شَمساً مُضیعَة وَ لا فَلَکاً یَدُورُ و لا بَحراً یَجری و َ لا فُلکاً یَسری اِلاّ فی مَحَبَّةِ هؤلاء الخَمسَةِ ... )(1)به درستی که من خلق نکردم آسمان بنا شده را ، و زمین مسطح و ماه روشنی دهنده و آفتاب درخشنده و فلکی که دور می زند ، و دریائی که جاری است و کشتی که سیر می کند مگر به جهت دوستی این پنج تن.

لطفا به ادامه مطلب رجوع کنید ...

ادامه نوشته

مدعی حب اهل بیت و عدم تبری از دشمنانشان دروغگوست

اگر مطلع باشید در گذشته به بحث و بررسی مسئله برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام و ذکر روایات مربوط به آن پرداختیم و نظر اهل بیت علیهم السلام را در این زمینه بیان نمودیم. حال به توفیق اهل بیت علیهم السلام در این پست به دیگر روایات مربوط به این موضوع می پردازیم تا متوجه شویم که جایگاه برائت در مذهب شیعه چقدر اهمیت دارد و آیا ما موظف هستیم که متبری دشمنان اهل بیت علهم السلام باشیم یا خیر.

علامه بزرگوار مجلسی رضوان الله علیه در کتاب شریف بحار الانوار ، بابی تحت عنوان واجب بودن ولایت اهل بیت علیهم السلام و واجب بودن برائت از دشمنان آنها دارد که در این باب به تفصیل روایات اهل بیت علیهم السلام را ذکر کرده است.

ایشان در جلد ۲۷ ، باب اول ، ص ۵۸ ، حدیث ۱۸ از قول امام صادق علیه السلام نقل می کند که حضرت سلام الله علیه می فرمایند :

تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه ۵۸ و حدیث ۱۸ کتاب بحار الانوار می باشد

( توجه : برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک نمایید )

ترجمه روایت : شخصی به امام صادق علیه السلام عرض کرد : فلان شخص ولایت شما را دارد اما او در برائت از دشمنان شما ضعیف است ، پس امام صادق علیه السلام فرمودند : دروغ می گوید کسی که ادعای محبت ما را می کند اما از دشمنان ما برائت نمی جوید.

منابع بیشتر : السرائر الحاوی لتحریر الفتاوی ، نویسنده : محمد بن ادریس ، ج ۳ ، ص ۶۴۰ ناشر : دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، مکان چاپ : قم ، سال : ۱۴۱۰ ق .

نکات این مبحث : ۱ ـ طبق فرمایش امام صادق علیه السلام ولایت و محبت اهل بیت علیهم السلام باید در کنار هم و عین یکدیگر باشد و در این صورت است که شخص شیعه واقعی اهل بیت علیهم السلام می باشد.

۲ ـ طبق کلام امام صادق علیه السلام هر کس متبری دشمنان اهل بیت علیهم السلام نباشد دروغگو می باشد ، یعنی جماعت عامه از دایره ولایت اهل بیت علیهم السلام خارج هستند ، چرا که آنان نیز ادعا می کنند ما اهل بیت علیهم السلام را دوست داریم اما طبق فرمایش امام صادق علیه السلام دروغ می گویند و از دایهر ولایت اهل بیت علیهم السلام خارج هستند.

۳ ـ این حدیث نه تنها اهل عامه را شامل می شود بلکه شیعیان را نیز شامل است ، چرا که اگر کسی از شیعه ادعای محبت کند و تبری را منکر باشد آن شخص دروغگو است و از دایره ولایت اهل بیت علیهم السلام خارج می باشد. ثابت است که امام صادق علیه السلام این دو مسئله را مکمل یکدیگر می دانند و اگر یکی از این دو نباشد آن شخص " شیعه " نیست و کافر می باشد.

امیدوارم مورد توجه شیعیان عزیز قرار بگیرد

برتری مقام حضرت زهرا سلام الله علیها بر انبیا علیهم السلام

در برتری و افضلیت حضرت زهرا سلام الله علیها روایات بسیاری است که به چند دسته تقسیم می شود.
از جمله روایاتی است که نشان می دهد اطاعت از صدیقه ی کبری سلام الله علیها بر همه مخلوقات و تمام انبیا علیهم السلام واجب است.
از حضرت باقر علیه السلام چنین نقل شده است : ( وَلَقَد کانَت عَلَیها السَّلامُ مَفرُوضَةَ الطّاعَةِ عَلی جَمیعِ مَن خَلَقَ اللهُ مِنَ الجِنِّ وَ الاِنسِ و الطَّیرِ و َ الوَحشِ وَ الاَنبیاءِ وَ المَلائِکَةِ ... )
و به تحقیق اطاعت از او ( فاطمه زهرا سلام الله علیها ) بر تمام مخلوقات خداوند از جن ، انس ، پرندگان ، حیوانات وحشی ، انبیا و فرشتگان واجب است.

و از جمله روایاتی که انتخاب شدن اهل بیت علیهم السلام توسط خداوند متعال بوده است ، که در این باره رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به امیرالمومنین اسد الله الغالب علی بن ابی طالب علیه السلام فرموده اند :
( إنَّ اللهَ عَزَّوَجَلَّ أَشرَفَ عَلی الدُّنیا فَاختارَنی مِنها عَلی رِجالِ العالَمینَ ثُمَّ اطَّلَعَ الثّانِیَةَ فَاختارَکَ عَلی رِجالِ العالَمینَ ، ثُمَ اطَّلَعَ الثّالِثَةَ فَاختارَ الاَئِمَّةَ مِن وُلدِکَ عَلی رِجالِ العالَمینَ ، ثُمَّ اطَّلَعَ الرابِعَةَ فَاختارَ فاطِمَةَ عَلی نساءِ العالَمینَ )(۱)
براستی که خدای متعال به دنیا نظری کرد پس مرا از بین آن همه بر تمام مردان جهان انتخاب نمود ، و در مرتبه دوم تو را ( ای علی ) بر همه مردان جهان انتخاب کرد ، و در مرتبه سوم ائمه هدی را بر جمیع مردان برتری داد ، سپس از میان همه زنان عالم فاطمه زهرا سلام الله علیها را انتخاب کرد.

لطفا به ادامه مطلب رجوع کنید ...

ادامه نوشته

مرگ و زندگی معصومین علیهم السلام یکسان است

آنها در حال مرگ مانند زندگان می باشند ، چه از جهت ولایت تکوینی و چه ولایت تشریعی ، مگر نوع هفتم ولایت که همان حق حکومت است . گفته نشود که آنها در حال مرگ چطور در امور تکوینی تصرف می نمایند ؟
زیرا جوابش این است که :
اولا آنها نمی میرند ، زیرا آنها ( احیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقُون )(۱) زنده اند و نزد پروردگار روزی می خورند و فقط لباس عوض کرده اند ، البته هر انسانی بعد از مرگ این چنین است ، زیرا خدا آنها را برای بقاء ابدی آفریده نه فناء و زوال . و در حدیث است که پیامبر صلی الله علیه و آله کشتگان مشرک جنگ بدر را مورد خطاب قرار دادند و وقتی شخصی اعتراض نمود فرمود : ( تو شنواتر از آنان نیستی )(۲)

به ادامه مطلب رجوع کنید ...

ادامه نوشته

دانلود زیارت عاشورا با صدای استاد فرهمند و باسم کربلایی

زیارت عاشورا ،زیارتیست که از سمت امام باقر و امام صادق علیهم صلوات الله نقل شده است اما در واقع این زیارت حدیثی قدسی می باشد که همه ما در فضیلت و ثواب خواندن آن اطلاعاتی در دست داریم. شيخ عباس قمى در مفاتيح الجنان از امام صادق عليه السلام نقل مى كند كه: آن حضرت از پدر بزرگوارش و ايشان از اجداد طاهرينش و آنان از پيامبر اكرم و آن حضرت از جبرئيل و جبرئيل از خداوند متعال نقل مى كنند كه حضرت احديّت به ذات مقدس خود قسم خورده كه هر كس امام حسين عليه السلام را با اين زيارت، از دور يا نزديك زيارت كند، زيارت او را مى پذيرم و خواهش و حاجت او را برآورده مى كنم و فوز به بهشت و آزادى از جهنم را به او عطا مى كنم و شفاعت او را در حق هر كس كه بخواهد قبول مى نمايم.

برای دانلود زیارت عاشورا با نوای استاد فرهمند و ملا باسم کربلایی به ادامه مطلب بروید ...

ادامه نوشته

علت برخاستن هنگام شنیدن نام امام زمان علیه السلام

بزرگداشت کریمان و تجلیل از انسانهای وارسته ، همیشه و در همه جا پسندیده است. چنان که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و فرزندان معصومش علیهم السلام بالاترین تکریم ها و تجلیل ها شایسته و بایسته به نظر می رسد؛ اما برخاستن و در حالِ قیام ( دست بر سر نهادن ) تواضع و احترامی است که هنگام شنیدن نام هیچکس ، جز ( قائم آل محمد علیهم السلام ) به صورت سیه و سنت مؤکّد درنیامده است.

بقیه در ادامه مطلب ...

ادامه نوشته

توسل احمد بن حنبل به رسول خدا ( از کتب اهل تسنن )

یکی از مسائل کلیدی و مهمی که بین شیعیان امیرالمومنین علی علیه السلام و جماعت مخالفین مطرح می باشد بحث توسل می باشد. مخالفین معتقددند که توسل به رسول خدا و اهل بیت علیهم السلام شرک است و جایز نیست. در حالیکه این کار سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله و دستور قرآن کریم است و خود مخالفین نیز در کتبشان بر این مسئله اتفاق دارند.
از جمله کسانی که به این مسئله معترف است احمدبن حنبل رئیس فرقه حنابله می باشد که توسل به رسول خدا را جایز می داند و تصریح می کند که این مسئله نیز در قرآن کریم موجود است و شرک محسوب نمی شود.

این مطلب در کتاب الانصاف فی معرفة الراجح من الخلاف علی مذهب الامام احمد بن حنبل ، چاپ دار الکتب العلمیة بیروت لبنان ، جلد ۲ ، کتاب الصلاة ، صفحه ۴۳۰ موجود می باشد.

تصویر زیر مجلد ۲ کتاب و صفحه ۴۳۰ آن می باشد.

( توجه : برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک نمایید )

ترجمه متون مشخص شده : توسل به افراد صالح جایز می باشد و این در مذهب ما صحت دارد و گفته است مستجاب است. احمد بن حنبل به مروذی گفته است : در دعایش به رسول خدا صلی الله علیه و آله متوسل می شده است. و می گوید توسل به ایمان و طاعت و محبت و نماز و سلام و دعا و شفاعت رسول خدا می کرده است و نحوه توسل احمد بن حنبل این گونه بوده است و بندگان موظفند این گونه متوسل شوند و این در حق رسول خدا مشروع و جایز است به اجماع علما و پیامبر خدا وسیله الهی برای توسل هستند چنان که خدا در آیه قرآن می فرماید : اتقوا الله وابتغوا الیه الوسیله.

نکات این مبحث : ۱ ـ  به اعتراف خود علمای اهل تسنن ثابت شد که توسل به افراد صالح جایز می باشد و شرک محسوب نمی شود.

۲ ـ ثابت شد که احمد بن حنبل توسل به رسول خدا صلی الله علیه و آله را جایز می داند و شرایط آن را نیز بیان کرده است ، آیا احمد بن حنبل نیز مشرک و کافر است ؟؟ اگر بگویید مشرک و کافر است که اساس مذهب شما خدچه دار می شود و اعمال شما نادرست به حساب می آید ، اما اگر بگویید مومن و مسلمان بوده است پس چرا توسل را شرک می دانید ؟؟
اگر رسول خدا صلی الله علیه و آله از دنیا رفته اند و صدای ما را نمی شنوند و نمی توانند حاجتی را بر آورده کنند پس احمد بن حنبل به یک مرده توسل کرده است ؟؟ ثابت است که احمد بن حنبل می داند که رسول خدا صلی الله علیه و آله زنده هستند و می توانند حاجت بدهند و به احوال ما آگاه هستند.

۳ ـ احمد بن حنبل به اعتراف خود بیان کرد که منظور از آیه ۳۵ سوره مائده ( یا ایها الذین آمنوا التقوا الله و ابتغوا الیه الوسیلة : ای کسانی که ایمان آورده اید به سوی خدا وسیله بجویید ) بحث توسل به انبیا و اولیا و رسول خدا می باشد و وسیله توسل به خدا را نیز رسول خدا صلی الله علیه و آله بیان نمود.

۴ ـ حال اگر شیعیان به رسول خدا صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام توسل کنند چه اشکالی پیش می آید ؟؟ آیا فقط شیعه را مشرک و کافر می دانید ؟؟ آیا رسول خدا و اهل بیت العیاذ بالله جزء آن دسته از افراد صالحی که احمد بن حنبل می گوید نیستند ؟؟

جماعت مخالفین اهل بیت علیهم السلام لطفا عادلانه و عاقلانه قضاوت کنید

روش برخورد امام علی علیه السلام با مخالفین

زمانی که امیرالمومنین علی علیه السلام حکومت ظاهری را به دست گرفتند ، بنا به طبیعتشان که هیچ نا حقی را نمی پسندیدند و به آن تن نمی دادند ، از سوی افرادی دنیاطلب و مخالف مورد اعتراض قرار می گرفتند. خوارج از گروه های مخالف آن حضرت بودند. یکی از این افراد در حضور جمع ، به امیر مومنان حضرت علی علیه السلام جسارت کرد. حاضران در صدد برخورد با او برآمدند ، ولی حضرت سلام الله علیه آنان را بازداشتند و فرمودند :

( سب بسب ، أو عفو عن ذنب؛(۱) او را واگذارید که طرف سخنش من هستم ، پاسخ دشنام به دشنامی است یا بخشودن گناهی ).
این گفته شخصیتی است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله درباره اش فرمودند : ( ... حبُّه ایمان و بغضه کفر؛(۲) دوستی ایشان سلام الله علیه ایمان و دشمنی ایشان کفر است ).

بقیه در ادامه مطلب ...

ادامه نوشته

ولایت اهل بیت علیهم السلام ملاک پذیرش اسلام است

همانطور که مطلع هستید چندی است که بحث برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام را در این سایت آغاز نموده و به روایاتی که در این زمینه از سمت اهل بیت علیهم السلام در این باب به ما رسیده است را بیان نموده و در این پست قصد دارم به قسمت دوم این موضوع بپردازم و نظر اهل بیت علیهم السلام را بیان نمایم.

همانطور که در بخش اول به عرض رسید که برادت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام واجب می باشد که این روایت از امام صادق علیه السلام نقل شد که حضرت فرمودند برائت از دشمنان ما واجب است و ولایت ما اهل بیت نیز واجب می باشد ، و حضرت فرمودند خصوصا برائت از ظالمین به حق صدیقه ی طاهره و امیر مومنان حضرت علی علیهم السلام واجب می باشد .

در این پست به قسمت دوم روایات می پردازیم و بیان می شود که اهل بیت علیهم السلام ملاک پذیرش اسلام را ولایت اهل بیت علیهم السلام می دانند و رضایت خداوند نیز در این امر مهم است و کسی که از این دایره خارج باشد مسلمان نیست و اهل بیت علیهم السلام تاکید می کنند که تمام مردم باید امامشان را فقط از اهل بیت علیهم السلام قرار دهند و کسی مستحق مقام امامت به جز اهل بیت علیهم السلام نیست. توجه شما را به این پست جلب می نمایم.

علامه بزرگوار مجلسی در کتاب شریف بحارالانوار ، جلد ۲۷ ، چاپ دار احیاء التراث العربی ، کتاب الامامة ، باب ۱ ، صفحه ۵۱ ، حدیث ۲ نقل می کند که امام رضا علیه السلام به نقل از امام باقر علیه السلام فرمودند :

تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه ۵۱ و حدیث ۲ کتاب شریف بحارالانوار می باشد

( توجه : برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک نمایید )

ترجمه حدیث : ابن عیسی از بزنطی نقل می کند که امام رضا علیه السلام در نامه ای به من نوشتند امام باقر علیه السلام فرمودند : هر کس دوست دارد بین او و بین خدا هیچ حجابی باقی نماند تا اینکه بتواند به خداوند نگاه کند و خدا نیز به او نگاه کند پس باید ولایت ما اهل بیت را داشته باشد و از دشمنان ما بیزاری بجوید و امام خود را از آل محمد قرار بدهد پس اگر چنین کرد خدا به او نظر می کند و او نیز به خدا نظر می کند.

نکات این مبحث : ۱ ـ به وضوح ثابت است که امام باقر علیه السلام پذیرش ولایت اهل بیت علیهم السلام را واجب می دانند و می فرمایند که این امر تنها می تواند مورد پذیرش خدا قرار بگیرد و کسانی که از دایره خارجند خداوند از آنها راضی نیست و به آنها نظر لطف نمی نماید.

۲ ـ ثابت شد که اگر کسی می خواهد در مسیر هدایت قرار بگیرد باید امام و پیشوای خود را از معصومین علیهم السلام انتخاب کند چرا که در آخرت هر کس با امام خود محشور خواهد شد طبق نص قرآن کریم :يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ سوره اسراء آیه ۷۱ : روزى كه هر گروهى را با امامشان فرا مى‌خوانيم. پس هر کس در هر زمانی فقط باید پیرو امام زمان خود باشد و به ایشان اقتدا کند ، چرا که او معصوم است و برگزیده خداست و کسی به جز اهل بیت علیهم السلام نمی تواند امر امامت را عهده دار باشد چرا که این مقام الهی می باشد و کسی حق ندارد خود را امام بنامد چرا که طبق قرآن کریم عرض شد که در آخرت هر گروهی با امام خود محشور می شود ، آیا ما نمی خواهیم با حضرت ولی عصر علیه السلام محشور شویم ؟؟ پس هیچ کس نباید به جز ائمه معصومین علیهم السلام و امام زمان علیه السلام کسی را امام خود بداند که اگر این گونه باشد گمراه می شود.

۳ ـ ثابت شد که اگر کسی می خواهد مورد عنایات خداوند و توجه حضرت حق قرار بگیرد و به بیراهه نرود فقط این راه ، مسیر اهل بیت علیهم السلام می باشد چرا که خداوند فقط به این مسیر رضایت دارد ، و کسان دیگر در مسیرهای دیگر باطلند و از حق دورند و آنها مورد عنایت و رضای خداوند نیستند و فقط انسان باید هدایت را از اهل بیت علیهم السلام بخواهد. زیرا امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند : مَن یطلب الهدایة من غیر طریق اهلِها یَضَلَّ : هر کس هدایت را از غیر اهلش دریافت کند گمراه می شود ، غرر الحکم ، ص ۶۱۹ ، حدیث ۸۲۵۲ . پس اگر کسی می خواهد هدایت شود و در مسیر حق قرار بگیرد و امام زمان خود را بشناسد فقط و فقط باید متمسک به اهل بیت علیهم السلام باشد و طبق فرمایش مولا علی کسی که از این مسیر خارج شد و امام خود را غیر از اهل بیت قرار داد گمراه است.

امیدواریم مورد توجه شیعیان عزیز قرار گرفته باشد

روایات امام هادی علیه السلام درباره امام زمان علیه السلام و غیبت ایشان

۱ ـ علی بن مهزیار گوید : به امام هادی علیه السلام نامه ای نوشتم و در آن از فرج پرسش نمودم ، به من نوشتند : هنگامی که صاحب شما از سرای ستمکاران غیبت کرد منتظر فرج باشید.

۲ ـ ابراهیم بن محمدبن فارس گوید : من و نوح و ایّوب بن نوح در راه مکه بودیم و در وادی زباله فرود آمدیم و نشستیم و با یکدیگر صحبت می کردیم ، سخن از اوضاع زمانه و دوری امر امامت از ما بود ، ایوب بن نوح گفت : امسال نامه ای نوشتم و از این مطلب پرسش نمودم ، حضرت امام هادی علیه السلام به من نوشتند : چون امام شما از میان شما برداشته شد از زیر پاهای خود منتظر فرج باشید.

۳ ـ اسحاق بن محمد بن ایّوب گوید : از امام هادی علیه السلام شنیدم که می فرمودند : صاحب الامر کسی است که مردم گویند : هنوز متولد نشده است.

۴ ـ داوود بن قاسم جفریّ گوید : از امام هادی علیه السلام شنیدم که می فرمود : جانشین پس از من فرزندم حسن است و شما با جانشین پس از جانشین من چگونه خواهید بود ؟ گفتم : فدای شما شوم برای چه ؟ حضرت سلام الله علیه فرمودند : زیرا شما شخص او را نمی بینید و بردن نام او بر شما روا نباشد ، گفتم : پس چگونه ایشان را یاد کنیم ؟ حضرت فرمودند : بگوئید : حجّة آل محمّد علیهم السلام.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

منبع : کمال الدین و تمام النّعمة ، ج ۲ ، باب ۳۷ ، ص ۷۳ .

پیامبر : ای عایشه فاحشه نباش ( از کتب اهل تسنن )

یکی از مسائل مهمی که جماعت مخالفین روی آن تاکید دارند مسئله پاکدامنی و عفت عایشه ، و دوم رضایت رسول خدا صلی الله علیه و آله نسبت به او می باشد. ابتدا باید خدمت شما عزیزان عرض شود که معنای لغوی فاحشه در اسلام به معنای کار بسیار زشت و قبیح است که از یک انسان سر می زند ( مثلا دروغ یک نوع فحشا می باشد ، غیبت ، تهمت ، شراب خواری و ... ) چون این اعمال در اسلام به عنوان اعمالی زشت یاد شده اند و تنها به معنایی که امروزه بین مردم رایج است نمی باشد. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم با سند صحیح در کتب مخالفین به عایشه فرموده اند که ای عایشه فاحشه نباش که در این پست به بررسی این مطلب می پردازیم.

این مطلب در کتاب صحیح مسلم - چاپ دار طیبة - جلد ۲ - کتاب السلام - باب ۴ النهی عن ابتداء اهل الکتاب باسلام - صفحه ۱۰۳۶ - حدیث ۱۱ موجود می باشد.

تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه ۱۰۳۶ و حدیث ۱۱ کتاب صحیح مسلم می باشد.

( توجه : برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک نمایید )

ترجمه حدیث : مسروق از عایشه نقل می کند مردمی از یهود به نزد پیامبر آمدند و گفتند السلام علیک ( مرگ بر تو ) ای اباالقاسم ، پیامبر نیز فرمودند : بر شما هم. عایشه می گوید : گفتم : بلکه مرگ و عیب بر شما باد. پیامبر اکر صلی الله علیه و آله فرمودند : ای عایشه فاحشه ( زیاده رو در توهین ) مباش ! عایشه گفت : آیا نشنیدی که آنها چه گفتند ؟؟ پیامبر فرمودند : من جواب آنها را دادم و گفتم : و بر شما هم.

منابع بیشتر : ۱ ـ تفسیر قرطبی ، ج ۱۷ ، ص ۲۹۳ ناشر : دار عالم الکتب ریاض

۲ ـ کنز العمال ، ج ۳ ، ص ۵۹۷ ، ح ۸۰۷۷ ناشر : مؤسسة الرسالة

۳ ـ مسند احمد بن حنبل ، ج ۶ ، ص ۲۲۹ ، ح ۲۵۹۶۶ ناشر : مؤسسة قرطبة قاهرة

۴ ـ مصنف ابن ابی شیبة ، ج ۸ ، ص ۳۳۰ ، ح ۲۵۸۳۸ بر اساس نرم افزار مکتبة الشاملة

نکات این مبحث : ۱ ـ از معتبرترین کتب اهل تسنن به اثبات رسید که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم عایشه را فاحشه خوانده اند چرا که عایشه مرتکب فحاشی شده است و به همین دلیل او فاحشه می باشد.

۲ ـ شاید اهل تسنن بگویند خداوند و رسول هیچگاه همسران رسول خدا را با لفظ فاحشه خطاب نکرده اند ، در جواب می گوییم قرآن کریم در سوره احزاب آیه ۳۰ می فرماید :
يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ مَن يَأْتِ مِنكُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُّبَيِّنَةٍ يُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَيْنِ ۚ وَكَانَ ذَٰلِكَ عَلَى اللَّـهِ يَسِيرً‌ا ترجمه :  اى همسران پيامبر! هر كس از شما مبادرت به كار زشت آشكارى كند، عذابش دو چندان خواهد بود و اين بر خداوند آسان است. پس ثابت شد که خداوند لفظ فاحشه را در شان همسران پیامبر به کار برده است و هشدار می دهد که ای همسران پیامبر اگر یکی از شما فحشای آشکاری را انجام دهد عذاب او دو چندان خواهد بود و عذاب شما همسران برای خدا آسان است. از این آیه این نکته نیز اثبات می شود که اهل تسنن معتقدند که همسران پیامبر صد در صد پاکیزه هستند و عفت دارند و محال است همسر پیامبر خطایی انجام دهد ، این روایت و آیه از قرآن کریم ثابت می کند که همسر پیامبر بودن دلیل بر بی گناهی و عفت آن زن نمی باشد و همسر پیامبر می تواند فاسق و گناهکار باشد و مرتکب فحشا شود و در صورت مبادرت به این عمل جای او آتش جهنم خواهد بود.

۳ ـ پس از آیه قرآن کریم و روایت خود مخالفین ثابت است که عایشه مرتکب فحشا شده است و طبق قرآن کریم اگر همسر پیامبر مرتکب فحشا بشود عذاب جهنم در انتظار اوست.

۴ ـ ثابت شد که معنای فاحشه ، فقط به معنای مبادرت به عمل جنسی نمی باشد و تمام اعمال زشت و قبیح را نیز شامل می شود و منحصرا به این معنا نیست.

جماعت مخالفین اهل بیت علیهم السلام لطفا عادلانه و عاقلانه قضاوت کنید

اختیارات اهل بیت و چگونگی استفاده از آنها

http://www.uploadtak.com/images/m528_Untitled1.jpg

اهل بیت علیهم السلام در دین تصرف ننموده اند هر چند این اختیار را دارند ، و شاید به این علت باشد که حکام جور این اختیار را حق خود ندانند و به وسیله ی آن در دین تصرف کنند ، و علی رغم این تدبیر می بینیم که باز ستمکاران غاصب در احکام الهی تصرف نمودند ، مانند تحریم مُتعه و حج تمتّع و بدعت گذاشتن نماز تمام در عرفات و موارد دیگر.

پس اگر این کار را از پیامبر مشاهده کرده بودند چه می کردند ؟! و از همین جهت می بینیم که گفتند مستحب است بول کردن در مزبله ( زباله ها ) به دلیل نسبت کذبی که به حضرتش داده اند. هفت معنای ولایت در حق اهل بیت علیهم السلام ثابت است :

آنها علت خلقتند ، آنها وسیله خلقتند همچون عزرائیل که وسیله ی میراندن است ، و اینکه خلقت پاینده وجود آنهاست. و همینطور آنها علت و وسیله و عامل بقاء شرع و دین هستند ، و علاوه بر آن حق حکومت نیز از آنان است.

برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام واجب است

یکی از مسائلی که امروزه بین شیعیان مطرح می باشد و در رابطه با آن شبهات زیادی مطرح می شود این است که آیا ما شیعیان موظف هستیم که برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام را داشته باشیم ؟؟ یا به صورت کلی آیا ما باید تولی و تبری را توسعه دهیم یا باید آن را مخفی کنیم و صحبتی از آن نکنیم !! و نظر اهل بیت علیهم السلام در این زمینه چیست ، آیا اهل بیت علیهم السلام تولی و تبری را واجب می دانند ؟؟ آیا تولی بدون تبری حاصل می شود ؟؟ در این پست قصد دارم به بررسی این موضوع بپردازم و توجه شما را به این پست جلب می کنم. و ان شاءالله این مبحث را در همین سایت به طور مفصل از این به بعد ادامه خواهیم داد و بیان خواهیم نمود.

علامه بزرگوار مجلسی در کتاب شریف بحارالانوار ، جلد ۲۷ ، چاپ داراحیاء التراث العربی ، صفحه ۵۲ ، کتاب الامامة ، باب اول ، حدیث ۳ از امام صادق علیه السلام نقل می کند که حضرت سلام الله علیه فرمودند :

تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه ۵۲ و حدیث شماره ۳ کتاب شریف بحارالانوار می باشد :

( توجه : برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک نمایید )

ترجمه حدیث : اعمش از امام صادق علیه السلام نقل میکند که حضرت فرمودند: محبت اولیاء خدا واجب است و قبول ولایت آنها واجب است وبیزاری جستن از دشمنان انها هم واجب است و بیزاری از کسانی که ظلم کردند به اهل بیت پیامبر و کسانی که حرمت دخترش را شکستند و فدک را از آنحضرت غصب کردند و ایشان را از ارثش منع نمودند واجب است و بیزاری از کسانی که حقوق او و شوهرش حضرت علی علیه السلام را گرفتند و همت گماشتند به آتش کشیدن خانه آن حضرت و اساس ظلم را پایه گذاری کردند و سنت رسول خدا را تغییر دادند واجب است و بیزاری از ناکثین و قاسطین و مارقین واجب است و بیزاری از پیشوایان گمراهی و ضلالت واجب است از اولین آنها تا اخرین آنها. و بیزاری از شقی ترین اولین و اخرین و کشنده ناقه صالح و قاتل امیرالمومنین واجب است و بیزاری جستن از تمامی کشندگان اهل بیت واجب است.

منابع بیشتر :

۱ ـ وسائل الشیعه ، ج 16 ، باب 17 وجوب حب المومن و بغض الکافر ، ص 181 ، ح 21296 .

نکات این مبحث : ۱ ـ از این روایت به صراحت ثابت شد که ولایت اهل بیت علیهم السلام برای هر شخصی واجب می باشد یعنی کسی که ولایت اهل بیت علیهم السلام را نداشته باشد مسلمان نیست ، همانطور که توحید از اصول دین است امامت و ولایت اهل بیت علیهم السلام نیز از اصول دین می باشد و اگر یکی از اصول رعایت نشود ، آن شخص دیندار نیست.

۲ ـ از این روایت به صراحت ثابت شد که برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام واجب بوده و مکمل ولایت و دوستی اهل بیت علیهم السلام می باشد که نشان می دهد اگر تبری نباشد تولی نیز حاصل نخواهد شد. و طبق فرمایش امام صادق علیه السلام تبری از دشمنان اهل بیت علیهم السلام در هر شرایطی واجب است چون حضرت مستثنی قرار نداده اند.

۳ ـ از این حدیث ثابت شد که امام صادق علیه السلام می فرمایند که بیزاری از دشمنان و قاتلان حضرت زهرا سلام الله علیها واجب است  و آنهایی هم که به مولا علی ظلم کرده اند ، و واجب است که از پیشوایان و امامان گمراه تبری جست از اول تا آخر آنها. و حضرت تاکید فرمودند که بیزاری از تمام قاتلین اهل بیت علیهم السلام واجب می باشد.

۴ ـ دانستیم که حب اهل بیت و ولایت آنها واجب ، بیزاری از دشمنان آنها در هر صورتی واجب ، و تبری مکمل تولی است و از هم جدا شدنی نیستند و لازمه دین هستند.

امیدواریم مورد توجه شیعیان عزیز قرار بگیرد

علم و قدرت اهل بیت علیهم السلام وسیع می باشد

اهل بیت پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله و سلم که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها یکی از آنان است دائره علم و قدرتشان به اذن خداوند ، تمام کائنات را در بر می گیرد. و در زیارت رجبیّه آنچه که دلیل براین مطلب باشد آمده است، همانطوری که در پاره ای از احادیث وارد شده ( یَعلَمون ما کانَ وَ ما یَکُونُ وَ ما هُوَ کائِنٌ ) هر چه که قبلا و فعلا و بعدا وجود دارد را میدانند. و این عقلا محال نیست و شبیه این عمومیت و وسعت را در هوا و حرارت و قوه جاذبه و غیر اینها مشاهده می کنیم، همانطوری که حضرت عزرائیل از جهت میراندن ، علم و قدرت او به همه انسانها بلکه ملائکه احاطه دارد ، چنانچه در روایات آمده است.

بقیه در ادامه مطلب ...

ادامه نوشته

برتری مقام اهل بیت علیهم السلام ذاتی است


مقام بالای اهل بیت علیهم السلام ریشه در جوهره ی وجود و ذات آنان دارد ، مانند برتری طلا بر نقره است ، و بر این معنا ادلّه ی چهارگانه ( قرآن ، احادیث ، اجماع و عقل ) دلالت می کند.
و مراد ما از دلیل عقلی ، هم برهان اِنّی است ( استدلال از معلول بر علت ) ، زیرا اعمال آنان از درون ذات آنها خبر می دهد ، و هم برهان لِمّی است ( استدلال از علت بر معلول ) ، زیرا قدرت مطلقه ی حق در جایی که مانع نباشد حتما اعمال می شود ، و این مطلب اقتضای آفریدن موجود برتر را می کند ، بله بعد از این دلیل عقلی که کلیّت موضوع را مشخص می نمایدتشخیص جزئیات و مصادیق را با ادله ی نقلی یعنی قرآن و احادیث در می یابیم.
خداوند سبحان می فرماید : ( تِلکَ الرُّسُلُ فَضَّلنا بَعضَهُم عَلی بَعض )(1) بعضی از پیامبران را بر بعضی دیگر برتری دادیم.
و باز می فرماید : ( اُنظُر کَیفَ فَضَّلنا بَعضَهُم عَلی بَعض )(2) بنگر چگونه بعضی را بر بعض دیگر برتری دادیم.
و می فرماید : ( نُفَضِّل بَعضَنا عَلی بَعض فی الأُکُلِ )(3) ما بعضی را برای خوردن بر بعض دیگر برتری دادیم. و همچنین آیا و روایات متواتره دیگر ، و همچنین کرامات صادره از آنان نیز بر این دلالت می کند. البته کسی اشکال نکند که خداوند اگر دیگران را هم مانند آنان می آفرید آنان نیز به درجات بالا می رسیدند ، زیرا بدیهی است که اگر دیگران این قابلیت را داشته باشند حتما این گونه آفریده می شدند ، زیرا در حکمت خداوندی لازم است که هر ماهیت ممکنی را در صورت نبودن مانع به مرحله ی وجود برساند ، وگر نه باید گفت : خداوند عاجز است یا جاهل و بی خبر و یا دارای خبث و بخل است که هر سه از مقام اقدس احدیّت دور است.

پی نوشت ها :
______________________________

1 ـ سوره بقره ، آیه 253 .
2 ـ سوره اسراء ، آیه 21 .
3 ـ سوره رعد ، آیه 4 .

دانلود مستند لاشخوران دعوت ، خرمگاسان معرکه


مولوي عبد الرحيم ملا زاده ، رئيس و کارشناس شبکه وهابي وصال فارسي که خود را پيشرو بحث‌هاي عقيدتي در ميان علماي وهابي فارسي زبان مي‌داند ، از روي‌کار آمدن ديگر شبکه هاي وهابي به شدت عصباني است ؛ به ويژه که شبکه وهابي وصال ناحق و کلمه خبيثه ، دست به دست همديگر داده‌اند و پول‌هاي شبکه وصال فارسي را بالا کشيده و برخي از کارشناسان شبکه وصال فارسي را نيز با تطميع به شبکه خود کشانده‌اند.
 
بقیه در ادامه مطلب ...
ادامه نوشته

ولایت تشریعی حضرت زهرا سلام الله علیها


حضرت زهرا سلام الله علیها دارای ولایت تشریعی نیز می باشند. زیرا وجود اهل بیت علیهم السلام علت تشریع است که تشریع از لوازم عالم وجود است و وصف جدا ناشدنی آن می باشد.
و هنگامی که اهل بیت علیهم السلام علت تکوین عالمند ، پس تشریع حاکم بر جهان که ملازم تکوین آن است نیز معلول ایشان خواهد بود.
وحضرت زهرا سلام الله علیها جزء اهل بیت علیهم السلام هستند چون می فرمایند : ( إنَّهُم نُورٌ واحِدٌ ) اه بیت علیهم السلام یک نورند.
( وَ اِنَّ فاطِمَةَ حُجَّةٌ عَلَینا )(1) بدرستی که فاطمه ارواحنا فداه حجت است بر ما اهل بیت.
و ایشان علت غعلیّت تشریع و علّت بقاء و استمرار آن می باشند.
_____________________
پی نوشت ها :
1 ـ تفسیر اطیب البیان ، ج 13 ، ص 225 .

گالری عکسهای نجف قدیم و نجف فعلی

 

صلی الله علیک یا مولانا یا امیرالمومنین یا علی بن ابی طالب صلوات الله علیک

در این پست از سایت تصاویر نجف اشرف قدیم و نجف اشرف فعلی برای شما بازدیدکنندگان عزیز تدارک دیده شده است.

تصاویر به صورت یک فایل زیپ می باشد که می توانید به راحتی آن را از سرور سایت دانلود نمایید. ان شاءالله زیارت مولا نصیب همه شیعیان حضرت سلام الله علیه بشود. هدیه به روح مقدس و مطهر مولا علی ارواحناه صلواتی هدیه بفرمایید.

برای دانلود تصاویر روی گزینه دانلود کلیک نمایید

دانلود تصاویر مربوط به نجف قدیم :

دانلود تصاویر مربوط به نجف فعلی :