بشنو از علی

بسمه تعالی

حضرت مولی الموحدین علی علیه السلام فرمودند:

اختیار کردم از کتب آسمانی دوازده آیه را و روزی سه بار بدانها نگاه می کردم.

1.       ای فرزند آدم، تا سلطنت من باقی است از هیچ صاحب قدرتی نترس که سلطنت من همیشگی است.

2.      تا خزانه من پر است در غم روزی مباش و بدان که گنجینه من هرگز خالی نمی شود.

3.    قسم به حق من بر تو، که من دوست توام ؛ تو نیز دوست من باش.

4.    به کسی جز من دل مبند زیرا منم که به تو نزدیک بوده و خواسته های تو را بر می آورم.

5.     همه چیز را برای تو و تو را برای عبادت آفریدم.

6.     تو را از خاک آفریدم خسته نشدم ؛ چگونه روزی رساندن به تو، مرا خسته می کند.

7.    برای خاطر خود بر من خشم می گیری؟ آیا می شود به خاطر من بر نفست خشمگین شوی؟

8.    آنکه تو را می خواهد بخاطر خودش می خواهد؛ من تو را برای خودت می خواهم، از من فرار نکن.

9.      برای من است بر تو واجباتی و برای تو است بر من معایشی ؛ تو تخلف می کنی اما در کار من تخلف راه ندارد.

10.   من که امروز عبادت فردا را از تو نمی خواهم، تو نیز روزی فردا را از من مخواه.

11.    تا آنچه نصیب تو است راضی باشی، آسوده و پسندیده خواهی بود، اگر غیر از این باشد،دنیا را بر تو چیره خواهم کرد تا چون درندگان بیابان راه روی، به نصیب می رسی اما خود را بی اجر کرده ای.

12.   همچنان که در حضور شهریاران می ایستی درعبادت من بایست، اگر تو مرا نمیبینی من تو را میبینم.