شب های قدر و صدقه جمعی

        أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: «یَقُولُ بَکِّرُوا بِالصَّدَقَةِ وَ ارْغَبُوافِیهَا فَمَا مِنْ مُؤْمِنٍ یَتَصَدَّقُ بِصَدَقَةٍ یُرِیدُ بِهَا مَاعِنْدَ اللَّهِ لِیَدْفَعَ اللَّهُ بِهَا عَنْهُ شَرَّ مَا یَنْزِلُ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ فِی ذَلِکَ الْیَوْمِ إِلَّا وَقَاهُ اللَّهُشَرَّ مَا یَنْزِلُ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ فِی ذَلِکَ الْیَوْمِ.  

        امام صادق علیه السلام فرمودند :روز خود را با صدقه آغاز کنید و به آن رغبت نشان دهید زیرا مومنی نیست که به خاطر خدا صدقه ای بپردازد مگر این که خداوند شر آن چه در آن روز از آسمان به زمین نازل می شود را از وی دفع می کند.(الکافی/ ج 4 /ص 5) 

       بنا بر آیات و روایات بی شمار صدقه در دفع و رفع بلایا، خطرات، سوء عاقبت و مرگ های نا گوار نقش و اثری اساسی و چشمگیر دارد. بویژه اگر: به نیابت از طرف امام عصر عج ادا شده باشد. این نیابت از طرف  کلیه شیعیان و خواهران و برادران دینی  صورت گرفته باشد. پس در این شبهای پر برکت ماه رمضان و لیالی سرنوشت ساز قدر با پرداختن صدقه جمعی: اولاً برطرف گشتن موانع ظهور امام عصر عج را از پروردگار حکیم طلب کنیم ثانیاً بلایا و حوادثی را که احتمالا از جانب خداوند تقدیر می شود را با رخ داد های خیر و نیک و سعادت آمیز جایگزین نماییم.