با اصلاح مزاج خود به سادگی آرامش را بدست آورید!

اصلاح افراد بلغمی مزاج

پس از علم به نوع خلط غالب در خون خود حال وقت آن است تا طبع خود را اصلاح کنید و با آرامش بیشتری به زندگی سالم خود ادامه دهید. ساده ترین و عاقلانه ترین راه برای اصلاح مزاج ، شناخت نوع مزاج و شناخت نوع غذای مناسب و مصرف به موقع آنهاست تا بیماری سرکوب شود و سیستم ایمنی بدن تقویت گردد.

این افراد باید برای مدتی از خوردن لبنیات و ترشی جات و مصرف غذاهای سردی بخش بدون حضور مصلح خودداری کنند و بیشتر از غذاهای گرمی بخش مانند ارده ، عسل ، شیره انگور یا خرما استفاده نمایند. همچنین بجای چای از نوشیدنی های گرمی بخش مثل دم کرده دارچین و مقدار کمی زنجبیل استفاده کنند و هنگام خوردن برنج از ادویه جاتی مانند هل ، دارچین و زیره و شوید و نیز از میوه جات شیرین و رسیده مصرف نمایند و روزانه مقداری نرمش و ورزش انجام دهند و یک روز در میان به حمام روند. با رعایت مسائل فوق به زودی طبع آنان اصلاح و از کسالت و بیماری نجات خواهند یافت.

چنین اشخاصی جتی میتوانند از مواد بلغم زا که برایشان مضر است میل کنند ولی با کمی تغییر ، تبدیل یا همراه مصلح آن. مثلا خوردن آب یخ برای این افراد بسیار مضر است و کبد چرب ایجاد میکند لذا بهتر است که همواره از آب ولرم و حتی آب جوش کمی سرد شده (یعنی یک درجه از داغ کمتر) میل نمایند . هنگام استفاده از ماست که مقادیر کم آن بلغم زا و مقادیر زیادش سودا زاست ، بهترین کار آن اسا که از مصلح مزاجی ماست مثل پونه ، نعناع ، آویشن ، زیره و غیره و یا از مصلح تخصصی ماست یعنی زنیان استفاده شود. پس در مجموع بهترین کار آن است که شما از خوردن مواد تولید کننده ی بلغم مثل ماست ، دوغ ، شیر ، سر شیر ، خامه ، آب یخ دار ، شیرینی ، مرکبات ، جو ، آب دم کرده ی جو و... یا بکلی صرف نظر کنید که این امکان تقریبا وجود ندارد و یا اینکه حتی الامکان اینگونه مواد را کمتر خورده و هر بار همراه با مصلح آن میل کنید.

(مصلح ماده ای خوراکی یا غیر خوراکی است که به منظور مرتفع کردن عوارض سایر مواد مصرف شده استفاده میشود.)  

اگر بلغمی مزاج نیستید،

برای آگاهی از نوع خلط غالب در خون و روش های اصلاح طبع خود در هفته آینده ما را همراهی کنید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد