امامان این امت دوازده نفرند ۲

به گفته ابن اثیر همانند این روایت از عبدالله بن عمر و حذیفه و ابن عباس نیز روایت شده است ؛ همچنین به گفته صریح روایات نقل شده : عدد والیان 12 نفر و همگی از قریش اند .

امام علی (ع) مقصود از قریش را اینگونه بیان فرموده اند :

همه امامان از قریش اند و در این تیره از هاشم " اهل البیت (ع)" جایگزین شده اند (ولایت) برای غیر آنان روا نیست و والیان غیر از ایشان شایسته (ولایت) نباشند .(نهج البلاغه)

و نیز در جایی دیگر فرموده اند :

خداوندا ! آری ، زمین هرگز از قیام کننده به حق برای خدا خالی نخواهد شد ، این امام قائم گاه پیروز و نمایان است و گاه خائف و پنهان ، تا حجتهای خدا و نشانه های روشن الهی نابود نگردد . (ینابع الموده و احیاءعلوم دین )

امامان دوازده گانه در تورات :

ابن اثیر در کتاب تاریخ می گوید :

در تواراتی که در دست که در دست اهل کتاب است موضوعی آمده که معنای آن چنین است : خداوند متعال ابراهیم (ع) را به وجود اسماعیل (ع) بشارت داد و فرمود : اسماعیل را زیادتی بخشم و نسل او را گسترده گردانم و در بین آنان دوازده نفر را از بزرگان و فرزانگان قرار دهم (و در ادامه از قول ابن تیمیه گوید :) اینان که به وجودشان بشارت داده شده ، همان است که در حدیث جابر بن ثمره آمده و مقرر گردیده تا در میان امت پراکنده باشند ، و این که قیامت برپا نگردد مگر اینکه موجود شده باشند ، و بسیاری از یهودیانی که به اسلام مشرف شده اند ، اشتباه کرده و پنداشته اند آنان همان کسانی هستند که فرقه رافضه (شیعیان دوازده امامی) به سوی آنان دعوت کرده و از ایشان پیروی می کنند . ( و البته بشارت مورد اشاره مولف در تورات در " سفر پیدایش " تورات امروزین (عهد قدیم ، سفر التکرین ، باب 17 ، شماره 20 می باشد .)

در قرآن کریم در ضمن دعای ابراهیم (ع) و درخواست او از خدای متعال ، به این حقیقت روشن اشاره کرده است و می فرماید :

ابراهیم گفت : پروردگارا ! من برخی از ذریه خود را در بیابانی خشک در کنار خانه محترم تو جای دادم تا نماز را بر پای دارند . پروردگارا ! دلهایی از مردمان را به سوی آنها بگردان و آنان را از ثمرات روزی ده که سپاس گویند .(ابراهیم/37)

این آیه اشاره به حضرت اسماعیل و فرزندان متولد او در مکه می نماید که خداوند دعای حضرت ابراهیم (ع) در مورد ایشان را اجابت نموده و حضرت رسول (ص) و دوازده امام (علیهم السلام) را در نسل ایشان قرار داده است .

حضرت امام باقر (ع) فرموده اند : ماییم بقیه آن ذریه و عترت و دعای ابراهیم (ع) برای ما بود .

خلاصه مطلب :

نتیجه ای که از روایات ذکر شده تا اینجا تبیین می شود تعداد خلفاء (12 نفر) است و اینکه پس از آنان هرج و مرج و نابودی زمین و برپایی قیامت است . بنابراین لازم است که عمر یکی از امامان دوازده گانه برخلاف عمر عادی انسانها ، طولانی و خارق العاده باشد ؛ چنانکه اکنون وقع شده و دوازدهمین امام از ائمه اثنی عشر و اوصیای رسول خدا (ص) بدین گونه است .

ادامه دارد .........

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد