7 روز... به تبریک و تهنیت مؤمنان به یکدیگر باقی است

دوشنبه یازدهم ذی الحجّه سال 10 هجری قمری، 23 اسفند

سال 10 هجری شمسی، 11 مارس 632 میلادی

     روز یازدهم از ماه ذی الحجّه، روز ستیز با شیطان است. پیامبر خدا صلی الله علیه واله وسلم و یارانشان در پس اعمالی که دیروز در مِنا انجام داده اند، دیشب را در این وادی بیتوته کرده اند و اینک به رَمْی جَمَرات سه گانه، به نشانه نفرت از شیطان مشغول اند.

     و امیرمؤمنان علیه السلام مبارزه با شیطان را چه زیبا، به تمامی اهل ایمان آموخته است:

     آنجا که از 70 کشته قریش در بدر، او به تنهایی نیمی از بزرگان شرک را به هلاکت می نشاند. و در اُحد، یازده پرچم دار سپاه شیطان را به زانو در می آورند و هشتاد ضربه را به جان می خرد تا جان پیامبر صلی الله علیه واله وسلم را حفظ کند. خندق یادآور ضربتی است که از عبادت انس و ملا ئکه تا روز قیامت برتر است. خیبر حکایت از مبارزه یک تنه آن شهسوار اسلام در برابر شیاطین یهود دارد؛ آنگاه که ضربت او سنگ، کلاه خود و دستار سر پهلوان یهود « مَرْحَب » را تا به دندان دو نیم می کند و صدای آن ضربت تا دور دست شنیده می شود و نوید پیروزی را با خود به پیشگاه پیامبر صلی الله علیه واله وسلممی رساند.

     و آنک ... امیرمؤنان علیه السلام است که به جنگ میرود و پیامبر خدا صلی الله علیه واله وسلم چنین خطابش می کند:

 « یا علی، به پیش رو که جبرئیل از راست تو، میکائیل از جانبِ چپ تو، عزرائیل در جلویت و اسرافیل در پشت سرت قتال می کنند و نصرت الهی بالای سر توست و دعای من از پی، تو را همراهی می کند. »[1]

     و به حق، تنها علی است که پس از رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم ، لیاقت سرپرستی و رهبری مسلمین را داراست.



 -بحار النوار / ج 21 / ص 18[1]

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد