8 روز... به روز قبول توبه حضرت آدم علیه السلام باقی است

یک شنبه دهم ذی الحجّه سال 10 هجری قمری، 22 اسفند

سال 10 هجری شمسی، 10 مارس سال 632 میلادی

     امروز روزی پر خاطره است. روزی که بوی بندگی خالص برگزیدگان الهی، ابراهیم و اسماعیل علیهما السلام را با خود دارد. روزی که قرن ها پیش، آن دو بزرگوار در امتحان اطاعت و بندگی خداوند، رضای حق تعالی را بدست آوردند و عید بزرگ اضحی و آیین ذبح قربانی، با ایثار آنان و هدیه ی بهشتی به یادگار ماند.

     امروز پیامبر صلی الله علیه واله وسلم و همراهانش در مِنا قربانی می کنند. پس از آن، پیامبر صلی الله علیه واله وسلم پیروان خویش را مخاطب قرار داده می فرمایند: « چند صباحی بیش از عمر من باقی نمانده است. اگر در فردای روزگار نباشم، این برادرم علی است که در مقابل گمراهان خواهد ایستاد. »

     سپس بار دیگر آنان را امانت داری در برابر دو یادگار نبوّت توصیه کرده، می افزایند:

« من دو چیز گرانبها در میان شما به امانت می گذارم که اگر به این دو چنگ زنید، هرگز گمراه نخواهید شد: کتاب خدا و عترتم، یعنی اهل بیتم، این دو هرگز از هم جدانمیشوند تادر روز قیامت، در کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.»

     همانگونه که اشاره شد این گفتار درخشان پیامبر خدا صلی الله علیه واله وسلم ، با عنوان « حدیث ثقلین » جاودانه در تاریخ مسلمانان باقی ماند. پیامبر صلی الله علیه واله وسلم که دیروز در عرفه بر این امر تأکید نمودند، امروز در منا به ثقلین (: دو یادگار و دو امر مهم ) اشاره می فرمایند.

     پیامبر صلی الله علیه واله وسلم در ماجرای غدیر، بار دیگر با خواندن « حدیث ثقلین » از مسلمانان می خواهند که میراث ایشان، قرآن و اهل بیت علیهم اسلام را پاس دارند.

     به راستی، با این همه تأکیدات معنای سقیفه، غصب فدک،... و کربلا چیست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد