آخرین کتاب اینشتین

 

آلبرت اینشتین در رساله پایانی عمر خود با عنوان "دی ار کلرونگ" به معنی "بیانیه" که در سال 1954 در آمریکا به زبان آلمانی نوشته شد، اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح داده و آن را کامل ترین و معقول ترین دین خوانده است.


اینشتین در این کتاب همواره از آیت ا... بروجردی با احترام و بارها به لفظ "بروجردی بزرگ" یاد کرده و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها با لفظ "حسابی عزیز" یاد نموده است.

مبلغ 3.000.000 دلار بهای خرید این رساله توسط پروفسور ابراهیم مهدوی (مقیم لندن) با کمک بعضی از اعضای شرکتهای خودروسازی بنز و فورد و ... از یک عتیقه دار یهودی بوده و دستخط اینشتین در تمامی صفحات این کتابچه توسط خط شناسی     رایانه ای کنترل و تایید شده که او این رساله را به دست خود نوشته است. هم اکنون این کتاب ارزشمند توسط دکتر عیسی مهدوی (برادر دکتر ابراهیم مهدوی) در حال ترجمه از آلمانی به فارسی و توام با تحقیق و ارائه منابع مذکور در متن میباشد و بسیاری از متن آن ترجمه و تحقیق فنی شده است. اصل نسخه این رساله اکنون بجهت مسائل امنیتی به صندوق امانات سری لندن بخش امانات پروفسور ابراهیم مهدوی سپرده شده و نگهداری میشود.

حال سوال اینجاست که چرا باید این رساله از چنین شخصیتی حدود نیم قرن(!!) مخفی بماند و چرا صندوق امانات سری انگلیس به بهانه پرهیز از ایجاد یک انقلاب خطرناک مذهبی اجازه تکثیر این اثر علمی- مذهبی را تحت هیچ شرایطی به ما         نمی دهد؟

اولین عبارت کتابچه اینشتین خطاب به آیت ا... بروجردی این است:

"با صمیمانه ترین سلام ها از اینشتین محضر شریف پیشوای جهان اسلام جناب سید حسین بروجردی. پس از 40 مکاتبه که با جنابعالی به عمل آوردم اکنون دین مبین اسلام و آیین تشیع 12 امامی را پذیرفته ام و اگر همه دنیا بخواهند مرا از این عتقاد پاک پشیمان سازند هرگز نخواهند توانست حتی مرا اندکی دچار تردید سازند. اکنون که درد پیری مرا از کار انداخته و سست کرده است ماه مارس سال 1954 است و من مقیم آمریکا و دور از وطن هستم."

                 منبع: پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت ا... بروجردی (ره)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد