پیشگویی های قرآن

برخی از پیشگوییهای قرآن کریم تا به حال به وقوع پیوسته است; مثل آیه های 1 تا 6 سوره روم، 27 سوره فتح، 44 و 45 سورة قمر، 7 و 8 سوره أنفال و... همگی خبر از غیب دادهاند; به عنوان نمونه آیات اولیة سورة روم خبر از شکست رومیان میدهد، (غلبت الروم) بعد، از محل این حادثه سخن به میان میآورد. (فی أَدْنَی الاْ رض) این شکست، در سرزمین نزدیک واقع است; منظور از آن، همان اراضی شام است که در قلمرو روم شرقی بود.  


این جنگ در دوران خسرو پرویز واقع شد که ایرانیان آنان را شکست سخت دادند و منطقه شامات، مصر و آسیای صغیر را مورد تاخت و تاز قرار دادند و امپراطوری روم شرقی را تا آستانه انقراض پیش بردند; این واقعه در سال هفتم بعثت، در حالیکه پیامبر(ص) در مکه بود، اتفاق افتاد. مشرکان مکه و دشمنان اسلام از این ماجرا خوشحال شده و آنرا به فال نیک و دلیل بر حقانیت آیین شرک گرفتند; قرآن در تعقیب آیه فوق میافزاید: ولی بدانید این غلبه زمان زیادی به طول نمیانجامد. 

 وَ هُم مِّن بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَیَغْلِبُون ، 

 آنها بعد از مغلوب شدن، به زودی غلبه مییابند; سپس انگشت روی جزئیات مسأله میگذارد.  

(فِی بِضْعِ سِنِینَ لِلَّهِ الاْ مْرُ مِن قَبْلُ وَ مِن بَعْدُ یومئذ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُون) 

 و پیروزی رومیان در اندک زمانی اتفاق میافتد و مؤمنین شادمان خواهند شد. سپس برای تأکید بیشتر و بر طرف ساختن هرگونه شک و تردید میفرماید: 

 وَعْدَ اللَّهِ لاَ یُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَه... 

 این وعده الهی است و خداوند هرگز از وعدهاش تخلف نمیکند. این وعده همان گونه به وقوع پیوست و پادشاه روم، هرقل ـ از سال 626 میلادی ـ حدود 9 سال بعد، شکستهای پی در پی به سپاه خسرو پرویز وارد ساخت، در سال 627 میلادی این جنگها به نفع رومیان تمام و پیروزی آنان کامل شد. قابل توجه این که قرآن با بکار بردن واژه بضع، مدت تقریبی آن پیروزی را بیان کرد; زیرا این واژه، به عدد میان سه تا ده و به گفتة برخی: پنج تا ده اطلاق میشود .

الم .روم در پست ترین سرزمین شکست خورد،آنها بعد از شکست خوردنشان در عرض چند سال پیروز میشوند. چون فرمان کار در گذشته و آینده با خدا است و آن روز افراد باایمان بسبب یاری خدا شاد میشوند. خدا هر کس را که بخواهد یاری میکند. او توانا و مهربان است. روم (2 تا 5)این وعده خداست و خدا بر خلاف وعدهاش کاری نمیکند،ولی بیشتر مردم این را نمیدانند.روم (6)خدا چیزی را میدانست که شما نمیدانستید. غیر از آن فتحی سریع برای شما مقرر کرد. فتح (27)یا میگویند ما متحد و پیروزیم؟ قمر (44)آن جمع شکست خورده و فرار خواهند کرد.قمر(45)خدا میخواست که حق را با سخنان خود ثابت کند و دنباله افراد بیایمان را قطع نماید. انفال (7)برای اینکه حق را ثابت کند و باطل را از بین ببرد، اگر چه گناهکاران خوششان نیاید.انفال (8)البته من هم یه پیشگویی دیگر پیدا کردم که انسان دویست سال است که به آنها پی برده !! (از سوره مومنون )ما انسان را از شیره گِل خلق کردیم. (12)بعد او را بصورت نطفه ای در رحم قرار دادیم. (13)بعد نطفه را بصورت علقه در آوردیم و علقه را مضغه (مثل گوشت جویده) ساختیمو از آن استخوان ساختیم و استخوان را با گوشت پوشاندیم و بعد انسان دیگری بوجود آوردیم.بنابراین خدائی که بهترین آفریننده است مبارک است. (14)بعداً شما میمیرید. (15) و روز قیامت زنده میشوید. (16)بالای سر شما هفت راه آفریدیم و از مخلوقات خود غافل نیستیم. (17) .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد