اعتماد به نفس و راههای دستیابی به آن ۶

                                         

مقاله ششم:

سه نوع اعتماد وجود دارد که لازم است همه به آن دست یابیم.

اعتماد رفتاری، اعتماد عاطفی و اعتماد معنوی.

اعتماد رفتاری: یعنی اعتماد به توانایی خود در عمل کردن و به نتیجه رساندن امور زندگی. وقتی از نظر رفتاری به خود اعتماد دارید، مطمئنید که هر آن چه لازم است را تا سرحدّ توانایی خود انجام می دهید تا زندگیتان و تلاش هایتان را به جایی برسانید که می خواهید.

چهار خصیصه مهم اعتماد به رفتار خود به شرح ذیل می باشند:

1-      باور به توانایی خود در عمل کردن: مثلاً اگر در آرزوی آن هستید که کسب و کار خود را شروع کنید، اعتماد به خود در رفتار باعث می شود که با اطمینان دست به کار شوید تا به این هدف دست یابید، نه این که برای پنج سال آینده فقط راجع به آن حرف بزنید.

2-      اطمینان به توانایی خود در دنبال کردن فعالیت ها و ثابت قدم بودن: آیا تا به حال کارهایی را شروع کرده و خیلی ساده آنها را ناتمام رها کرده اید؟شاید به خاطر این که بی برنامه اید و تمرکز ندارید نمی توانید آن را انجام دهید.

3-      باور به توانایی خود در عبور از موانع: بعضی افراد وقتی مانعی وجود ندارد خیلی خوب در زندگی پیش می روند، ولی وقتی به مانعی بر می خورند، از حرکت باز می ایستند. در این مواقع باید به خود بگویید: آها! یک مانع- انتظارش را داشتم و تمام نیروی خود را برای رفع آن متمرکز کنید.

4-      باور به توانایی خود برای درخواست کمک: اکثر ما فکر می کنیم که خودمان باید به تنهایی آرزوهایمان را برآورده سازیم و اگر تقاضای کمک کنیم، موفقیتمان چندان به حساب نمی آید. ولی اعتماد به نفس رفتاری یعنی به خود اعتماد داشته باشیم که در موقع لزوم درخواست کمک کنیم، برای طلب حمایت، به دیگران نزدیک شویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد