بهار استغفار

بهار استغفار 1

پیامبر رحمت ( صلی الله علیه و آله ) فرمودند : خداوند هر روز از ماه مبارک رمضان ، هنگام افطار ، هزار هزار نفر آزاد شده از آتش جهنم دارد ! آن هنگام که شب و روز جمعه فرا می رسد ، در هر ساعت هزار هزار نفر را از آتش نجات می دهد که همگی آن ها به خاطر کرده های خود سزاوار قهر و عذاب ( خداوند ) شده اند . پایان ماه رمضان ، خداوند آن تعداد که از ابتدای ماه تا انتهای آن ( از آتش ) آزاد کرده است را در آن روز آزاد می نماید .

بحار الانوار 93/337

بهار استغفار و توبه همین شب هاست !

خداوند در این شبهای پایانی ، در شبهای قدر چندان می بخشد که فرا تر از بیان است .. کسانی را می بخشد که بی حرمتی به درگاه پروردگار کرده اند و بر این ناسپاسی پافشاری نموده اند . کسانی را از آتش می رهاند که خود ، سبب غضب و عذاب الهی شده اند .

کسانی را نجات می دهد که جایگاهشان جهنم بوده است .

باید خداوند به چه زبانی بیان کند که مهیای آمرزش است تا ما پیش آییم ؟! می شنوی ؟! " بنده های گناهکار من ، با دلی شکسته و خاطری پشیمان به درگاهم باز آیید تا شما را ببخشم . بیایید تا پاک شوید آن گونه که گویی از مادر زاده شده اید . آنگونه پاکتان می کنم که اثری از آن در شما نماند ."

" قل یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لا تقنطوا من رحمه الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا انه هو الغفور الرحیم "  زمر -53

ای بندگان من که ( در گناه ) بر خود زیاده روی نمودید ، از رحمت خدا نومید نشوید ، خدا همه گناهان را می آمرزد ، و او آمرزنده و مهربان است .

اگر بناست فکری به حال خود کنیم ، زمان آن کدام لحظه است ؟

چه زمان به فریاد روح آلوده خود خواهیم رسید ؟

یک بیماری اندک ما را به سوی طبیب می کشاند و دارو و درمان می کنیم .

تا کنون بیماری های روحی خود را به کدام مطب برده ایم ؟

دارو و درمانش را از کدام طبیب جویا شده ایم ؟

اگر کسی تا به امروز فکری به حال خود نکرده است ، این شبها وقتش است . خداوند بسیاری از گناهان را می بخشد .

اگر خداوند توفیق رفیقم نموده تا در این شب به مجالس امیر المومنین ( علیه السلام ) راه یابم و اندکی به حال خود فکر کنم ، راه رحمتی است که پیش رویم گشوده است !

چه بسا اگر قصد گذشتن از گناهانم را نمی داشت ، این راه را به رویم نمی گشود .

و الذین اذا فعلوا فاحشه او ظلموا انفسهم ذکروا الله فاستغفروا لذنوبهم و من یغفر الذنوب الا الله  . ( آل عمران – 135 )

و آنان که چون کار زشتی انجام دهند ، یا بر خود ستم روا دارند ، خدا را به یاد می آورند ، آن گاه برای گناهانشان آمرزش می خواهند و چه کسی جز خدا گناهان را می آمرزد .

نوی ؟! " بنده های گناهکار من ، با دلی شکسته ت تا ما ÷یش آییم  این ناسپاسی پافشاری نموده اند . کسانی را از آتش می رهاند که خود ،

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد