اعتماد به نفس و راههای دستیابی به آن

مقاله اول:

آیا هیچ وقت فکر کرده اید که می خواهید حس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید؟ آیا منتظرید که در زندگیتان کارهای بخصوصی انجام دهید تا بدین ترتیب اعتماد به نفس بیشتری کسب کنید؟

آیا نوشتن یک کتاب، کشیدن یک تابلو یا شروع شغلی جدید را به زمانی موکول کرده اید که احساس بهتری داشته باشید؟ اغلب مردم معنی واقعی اعتماد به نفس را درک نکرده اند و بنابراین احساس اعتمادی را که واقعاً در زندگی به آن نیاز دارند، پیدا نمی کنند. اکثر ما فکر می کنیم که اعتماد به خود داشتن، یعنی اطمینان به توانایی خود در انجام دادن کارهایی خاص. شاید شخصی بگوید من هنرمندم و به توانایی خود در نقاشی اطمینان دارم. اما در این که فکر کنید برای کسب اعتماد خویش، باید بعضی از کارها را به خوبی انجام دهید، از نقاشی گرفته تا فروش، آشپزی و یا کارهای دیگر، اشکالی وجود دارد و آن این است که: با این که در مهارت های بسیاری می توانید خبره شوید، تنها توانایی های محدودی را می توانید کسب کنید. بنابراین اگر اعتماد به نفستان بر پایه کارهایی باشد که به خوبی انجام می دهید، تنها بعضی اوقات احساس اعتماد به نفس می کنید و آن زمانی است که آن کار به خصوص را انجام می دهید.

اعتماد به خویشتن احساسی است که باید از آن چه می دانیم و انجام می دهیم فراتر رود. اعتماد به نفس واقعی هیچ ارتباطی به رویدادهای ظاهری زندگی شما ندارد. اعتماد به خویش به خاطر آن چه انجام می دهید به وجود نمی آید، بلکه به دلیل باورتان به توانایی درونی خود است که شما را قادر می سازد تا آن چه را که می خواهید انجام دهید. اعتماد به نفس، باور به قابلیت انسانی خویش است. این که با هر آن چه در زندگی پیش آید روبرو شوید، از عهده آنها برآیید و آن چه را که ضروری است انجام دهید، کار بخصوصی نمی کنید، این احساس تمایل شما به عمل کردن است. اگر به خود به عنوان یک انسان ایمان داشته باشید، فرقی نمی کند که با چه روبرو می شوید، در هر صورت تلاش خواهید کرد و آن چه را که می خواهید به دست می آورید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد