پیشگیری

هوالشافی

پس از آشنایی با نوع طبع و خلط غالب در خون خود و روش های اصلاح آن ، از این جلسه به پیشگیری و آشنایی با انواع مواد غذایی و خصوصیات آنها میپردازیم.

پیشگیری بهتر از درمان است!

پیشگیری فوق العاده ساده تر از درمان است و نیاز به هزینه های آنچنانی ندارد ، بر عکس درمان که معمولا مستلزم هزینه های گزافی است و نهایتا ممکن است به درمان قطعی نیز منجر به مرگ بیمار شود .

یکی از ساده ترین و بهترین راه های پیشگیری از بیمار شدن ، رعایت بهداشت و نظافت و نیز شناخت بدن و نوع مزاج خود و مصرف غذاهای مناسب است. هر شخصی در ابتدا باید طبع اصلی و اکتسابی خود را بشناسد و پس از آن غذای مناسب طبع خود را فراهم آورد و بطور صحیح از آن استفاده کند. یکی از اصول پیشگیری ها عدم استفاده از هر نوع غذا در هنگام کسالت و بی اشتهایی است. برای پیشگیری از بیماری ها، اولین لقمه یا قاشق غذایی که در دهان خود میگذارید اگر احساس بیمزگی یا احساس بدی نمودید فوراً آن را دور بریزید و تا پیدا کردن اشتها هیچ نوع غذایی را میل نکنید؛ زیرا سلامتی شما در گرو همین امر است، در غیر اینصورت بعد از زمان کوتاهی ناراحتی های جسمی و پس از آن ناراحتی های روحی به سراغ شما خواهد آمد. هر فردی ساختار و خصوصیات بدن خود را بهتر از هر پزشکی میداند و همچنین میداند که به چه چیزهایی حساسیت دارد و چه نوع غذاهایی با بدن او سازگار نیست. سالم بودن و با نشاط و سلامت زیستن هدیه ای است از جانب خداوند که باید آن را قدر بدانیم و سعی کنیم با اسیر نشدن در بند هوی و هوس و برده شکم نشدن خود را به هلاکت نیندازیم.

پیامبر گرامی اسلام (ص)  در این خصوص فرموده اند : معده خانه همه بیماری هاست و امساک و کم خوری در راس همه داروهاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد