سیره نبوی ۳

ولادت حضرت رسول صلّی الله علیه و آله و سلم

در بین علمای شیعه تولد حضرت رسول نزدیک طلوع صبح جمعه هفدهم ربیع الاول ذکر گردیده و بین علمای اهل سنت این تاریخ دوازدهم ماه مذکور می باشد، در همان سالی که اصحاب فیل برای خرابی خانه کعبه فیل آوردند و با سنگ های پرندگان آسمانی عذاب گردیدند.

از امام صادق علیه السلام نقل است که شیطان به هفت آسمان بالا می رفت و اخبار آسمانی را استراق سمع می نمود، وقتی حضرت عیسی به دنیا آمد او را از سه آسمان منع کردند و در وقت تولد حضرت محمّد صلّی الله علیه و آله و سلم شیطان از ورود به همه آسمان ها منع گردید.

در وقت ولادت آن حضرت همه بت های عالم به رو افتادند و کنگره ایوان کسری بر اثر لرزش افتاد و دریاچه ساوه که سال ها مورد پرستش بود خشک گردید؛ آتشکده فارس که هزار سال بود خاموش نشده بود، خاموش گردید و ...

در وقت ولادت حضرت، شیطان که کار عالم را دگرگون می دید و به دنبال سبب این تغییرات می گشت به خانه کعبه و شهر مکه رسید و دید ملائک اطراف حرم را قُرُق کرده اند و او را به آن جا راهی نیست ... پس از جبرئیل پرسید که امشب در زمین چه واقع شده است؟ جبرئیل گفت: محمّد که بهترین پیامبران است امشب متولد شده. ابلیس پرسید: آیا مرا در او بهره ای هست؟ گفت: نه. پرسید: آیا در امت او بهره دارم؟ گفت: آری و ابلیس گفت: راضی شدم!

در آن روز احوال زمین و آسمان ها به همین ترتیب عحیب و پر از اعجاز بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد